۲۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۰۶

اسماعیلی:

خط قرمزهای ایران قابل مذاکره نیست/ کشورهای غربی در مذاکرات مستقل عمل نمی کنند

خط قرمزهای ایران قابل مذاکره نیست/ کشورهای غربی در مذاکرات مستقل عمل نمی کنند

زنجان - خبرگزاری مهر: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بر لزوم حمایت همگانی از تیم مذاکره کننده تاکید کرد و گفت: خط قرمزهای ایران قابل مذاکره نیست و ایران اسلامی از خط قرمزهای خود کوتاه نمی آید.

محمد اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید اینکه  ملت ایران هرگز از خط قرمزهای خود عقب نشینی نمی کند و بر خواسته طبیعی و برحق خود استوار است افزود: خط قرمزهای ایران قابل مذاکره نیست و ایران اسلامی از خط قرمزهای خود کوتاه نمی آید.

وی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده باید با هوشیاری تمام وارد عمل شوند و آحاد جامعه نیز بنا به فرموده مقام معظم رهبری از این تیم پشتیبانی کنند ادامه داد: اگر طرف های غربی با عقل و منطق وارد مذاکره با ایران می شد تاکنون بسیاری از مشکلات و مسائل حل شده بود.

 اسماعیلی خواستار برخورد منطقی و بدون تاثیرپذیری از رژیم صهیونیستی شد و افزود: اگر دولت های غربی با منطق و با توجه به این اصل که ایران اسلامی از حق مسلم خود کوتاه نمی آید وارد مذاکره شوند، به طور مسلم پیشرفت های خوبی در مذاکرات ایجاد می شود.

اسماعیلی افزود: بسیاری از خواسته های غربی ها در بحث مذاکرات هسته ای در تضاد با خط قرمزهای ملت و دولت ایران است.

وی مانع تراشی فرانسه در مذاکرات اخیر ژنو را یادآور شد و با تاکید بر اینکه مانع تراشی فرانسه در مذاکرات اخیر هسته ای بازی سیاسی طراحی شده از سوی رژیم صهیونیستی است افزود: متاسفانه کشورهای غربی و بخصوص آمریکا در تصمیم گیریها و برنامه ریزی های خود تاثیرپذیری خاصی از رژیم اسرائیل دارد و این عامل موجب شده کشورهای غربی در تصمیم گیری خود نتوانند مستقل عمل کنند.

وی با بیان اینکه دولت های غربی و  بخصوص آمریکا غیرقابل اعتماد هستند، لزوم برخورد منطقی و عقلانی غرب را با موضع پروند هسته ای ایران خواستار شد و افزود: هرچند از دولت های غربی بعید است که با عقل و منطق وارد مذاکرات شوند چون دولت های غربی خواسته های غیرمعقول و خارج از اراده و خواسته برحق ملت، دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران دارند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه تیم مذاکره کننده هسته ای باید مدافع حقوق هسته ای ملت ایران باشد، فرآیند موجود در مذاکرات ایران و 1+5 را تائید کننده هوشیاری و گام برداشتن تیم مذاکره کننده در مسیر مطلوب عنوان کرد .

وی ادامه داد:  تیم مذاکره کننده از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مذاکره و از مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع می کنند.

 

کد خبر 2175683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha